Statystyki
Na początek możesz wykorzystać 10 punktów statystyk do dowolnego rozdania!Do szczegółowego określenia możliwości postaci, służą statystyki. Są to punkty, których wartość określa powodzenie w różnych sytuacjach.
O tym, czy dany osobnik zwycięży, decyduje wiele szczegółów, jednak by nie komplikować sprawy, na tym forum rozdzieliliśmy
4 dziedziny.
Siła- określa maksymalną siłę ataku.
Zwinność- opisuje umiejętność unikania ciosów.
Prędkość- określa maksymalną liczbę zadanych ciosów na post.
Wytrzymałość- wartość to liczba postów, przez jaką postać może walczyć.
Ten system sprawdził się, więc jest używany nadal.
Zwiększanie wartości statystyk polega na wymienieniu punktów doświadczenia[PD] i dowolnemu rozdaniu dodatkowych punktów.
Za każde 25 postów fabularnych, postać otrzymuje 5PD! 1 wartość wyżej u danej statystyki kosztuje dokładnie 1PD. Walki
Walki mają miejsce zazwyczaj z kilku powodów. Najczęściej są to ogiery walczące o dominację lub też dla zwykłego treningu. Postać jest również zmuszona do walki podczas obrony przed drapieżnikiem.
System walkiWartość ciosu będzie losowana! Będzie się wahać między maksymalną liczbą [S] czyli siły, do wartości o 5 mniejszej. Przykładowo- jeśli postać ma 20[S], to maszyna losująca losuje liczbę między 15 a 20. Losowanie wykonuje administracja- przypisując wyniki do posta. Użytkownik odejmuje wtedy punkty swojej postaci.
- konie walcząc używają tylko swoich zębów i kopyt, lecz mogą równie dobrze używać całego ciała, np. do przepchnięcia rywala
- maksymalna siła ciosu to wartość [S]
- ciosów na 1 post można zadać tylko tyle, ile wynosi wartość prędkości w statystykach postaci
- postać może walczyć przez tyle postów, ile wynosi wartość wytrzymałości.
- walkę można przerwać w dowolnym momencie- by nie tracić zbyt dużo energii postaci. Uwaga- starajmy się nie doprowadzić konia do omdlenia!
- walczący energię odzyskują już podczas przybycia do innego tematu- rany, które mogły zostać zadane, w zależności od powagi ran, będą się goić przez kilka postów(zazwyczaj są to jakieś siniaki i zdarta skóra)
- jeśli energia spadnie poniżej 60%, każdy cios zostaje osłabiony o 3 punkty. Jeśli spadnie poniżej 40%, wtedy jego siła spada o 10 punktów.
- wygrywa ten, który przy zakończeniu walki ma więcej energii, lub który wytrzymał dłużej i się nie poddał
Po zakończonej walce administracja przyznaje obu stronom
punkty doświadczenia. Nawet, jeśli twoja postać jest słabsza, nie zniechęcaj się! Partnerskie pojedynki dodadzą jej dużo doświadczenia!